"Jedynka" - "Wyobraźnia zapisana w książkach" - bierzemy udział w projecie edukacyjnym Książnicy Pedagogicznej w Pleszewie
  • 2025-02-06
Blog Images

W ramach współpracy międzybibliotecznej nauczyciel bibliotekarz wybrał się wraz z klasą 3b do Książnicy Pedagogicznej w Pleszewie, aby wziąć udział w pierwszysch zajęciach realizowanych w ramach projektu edukacyjnego "Wyobraźnia zapisana w książkach". Projekt stawia na popularyzajcę czytelnictwa wśród dzieci, w związku z ekspansywnie rozwijającą się technologią informatyczną, uzależnieniem od smartfonów, tabletów oraz komputerów. Dzieci mają coraz mniej możłiwości na swój rozwój, spontaniczny i nieograniczony. Rozwijanie wyobraźni ma wpływ na procesy poznawcze i emocjonalne, angażuje ich stany uczuciowe, pobudza do tworzenia. Ponadto wyobraźnia sprawia, że dziecko staje się otwarte na siebie i innych, staje się bardziej kreatywne, uczy sie krytycznego myślenia, dostrzegania różnych możliwości rozwiązań oraz interpretacji zjawisk. Książki od wieków są źródłem roowju i kształtwoania wyobraźni. Rynek wydawniczy dla dzieci ma do zaoferowania bogatą ofetę książkową. Tym samym daje alternatywę spędzania wolnego czasu z książką dając niewymierne korzyści dla rozwoju psychicznego. Na dzisiejszych zajęciach dzieci wysłuchały treści książki pt.: "Najwyższa na świecie wieża z książek" Rocio Bonilla. Jest to "wzruszająca opowieść o sile wyobraźni, magii i mocy czytania. O tym, jak bardzo książki są w naszym życiu ważne i potrafią sprawić, że trafiamy do miejsc, których nie znamy, i robimy rzeczy, o których marzyliśmy lub o których nawet nam się nie śniło. Książka opowiada o chłopcu imieniem Jerzyk, który był pewien, że urodził się po to, by latać. Codziennie wypatrywał na niebie samolotów, próbował sam konstruować skrzydła (każdego rodzaju), na każde święta prosił o nie nawet pod choinkę? Ale nic nie działało. Nadal nie umiał latać. Pewnego dnia mama powiedziała mu, że istnieją inne sposoby na to, by fruwać, i podarowała Jerzykowi jego pierwszą książkę. Chłopiec długo nie mógł zrozumieć, co mama miała na myśli. Aż do dnia, w którym? zaczął latać! Jak to zrobił?" (źródło: tantis.pl). Dzieci wykonały takźe swoją wieżę z książek - zapisywały na karteczkach tytuły książek, które przeczytały. Niektóre wieże były imponujących rozmiarów, inne troszeczkę mniejsze. Dzieci zabrały swoje wieże do klasy, będą mogłydołaczać do nich kolejne przeczytane książki.