W poniedziałek 4 grudnia uczniowie na lekcji matematyki pracowali metodą odwróconej lekcji. Kilka dni wcześniej otrzymali przygotowany od nauczyciela materiał dotyczący trójkątów, ich podziału, własności. W materiale znajdowały się wskazówki, co uczeń musi wykonać w domu; zapoznać się z podaną stroną edukacyjną zawierającą teorię i ćwiczenia (zintegrowana platforma edukacyjna-https://zpe.gov.pl/). Wykonać związane z tym zadania wirtualnie i na karcie pracy. Na lekcji wspólnie omówiono dany temat. Uczniowie wykonywali różnego typu zadania związane z trójkątami. Wszyscy brali aktywny udział.
Co daje taki sposób uczenia?
· indywidualizacja – każdy uczeń pracuje w swoim tempie i na miarę swoich możliwości
· jest czas na zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów edukacyjnych
· nauczyciel ma czas dla uczniów potrzebujących indywidualnego wsparcia
· uczniowie biorą odpowiedzialność za proces uczenia się
· uczniowie mają możliwość korzystania z różnych źródeł informacji
· uczniowie współpracują ze sobą
· trudniejsze i bardziej złożone zadania są rozwiązywane w szkole pod okiem nauczyciela
· rozwijane są umiejętności kluczowe uczniów
· nauczyciel pełni funkcję tutora, dba o pozytywne relacje, właściwą współpracę uczniów i optymalne wykorzystanie czasu pracy.
Uczniom lekcja bardzo się podobała, sami doszli do wniosku, że taki sposób nauki jest dla nich lepszy pod warunkiem, że wszyscy wywiążą się solidnie z pracy w domu.