• 2023-06-17
Blog Images

Wyzwanie agile realizowałam w dwóch klasach VII, czyli w czterech grupach projektowych w ramach programu "Szkoła z klasą". Wykorzystałam plakat Szkoły z klasą obrazujący drogę. Uczniowie przez cały czas szukali odpowiedzi na pytanie: " Jak matematyk widzi świat zwierząt?"🐧. Mieli stworzyć zwierzę, które będzie można umieścić w "Zbrylowanym świecie zwierząt"🦒. Uczniowie podczas tego wyzwania mieli lepiej zrozumieć graniastosłupy poprzez poszukiwanie wiadomości na temat figur przestrzennych, rozwinięcie wyobraźni, logicznego myślenia. Celem ich pracy było uświadomienie uczestnikom projektu celowości pracy zespołowej, uczenie właściwego planowania i organizacji pracy. Doskonalenie kompetencji komunikacji ucznia oraz zasad skutecznego działania w zespole. Uczenie wytrwałości i dociekliwości w wysiłku oraz manualnych. Kształtowanie umiejętności autoprezentacji własnych dokonań i dokonań grupy. Prezentacja na forum klasy.

Co tydzień grupy zapisywały na kartkach, co się im udało już zrobić, nad czym pracują, co mają zrobić, przeszkody na jakie natrafili oraz tablicę sprintu. Rozmawiałam z uczniami na jakim są aktualnie etapie, co będzie ich efektem końcowym. Było to dla uczniów tych klas zupełnie coś nowego. Na początku z niechęcią uzupełniali tablicę projektową, ale kiedy zauważyli, że takie cotygodniowe zdawanie relacji jest motywujące, zaczęli z ochotą wypełniać nasze tablice. Na tablicy sprintu pojawiały się kolejne wpisy. Uczniowie nauczyli się pracy zespołowej, wzajemnej komunikacji, samodzielnego rozwiązywania przeszkód. W trakcie realizacji okazało się, że jedna grupa podzieliła się na dwie grupy, bo dwie osoby bez porozumienia z innymi, same wykonały zwierzę z brył, bez komunikacji z resztą, zmieniając wcześniejszą koncepcję pracy. Dzisiaj uczniowie kl. VIIa, podsumowali pracę i tym samym zakończyliśmy wyzwanie agile. Oceniając swoje zaangażowanie i pracę uczniowie zwrócili uwagę, że fajne były cotygodniowe sprinty, bardzo motywujące, bo zawsze musieli być przygotowani na więcej. Efekt ich pracy jest zachwycający. Prace klasy 7a i 7b🙈są fantastyczne😍dziękuje za zabawę z bryłami

Halina Rembowska